reklama

Sydney - čakal som veľa, ale dostal som viac

Od mesta Sydney som toho naozaj očakával veľa. Nepamätám si, že by niekto o ňom hovoril alebo písal zle. Už na našej ceste sme od všetkých počúvali len chválu. A to či už to boli domáci alebo cestovatelia ako my.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Toto mesto všetkých očarilo svojou polohou, architektúrou a príjemnou, priateľskou atmosférou. Rozkladá sa na kopcoch obklopujúcich členitý záliv, jeden z najväčších prirodzených prístavov na svete. Jeho početné ramená sú preklenuté niekoľkými mostami, tunelom a množstvom vodných prievozov, takže doprava v meste uspokojujúco pokrýva potreby takmer 4,8 milióna jeho obyvateľov. Sydney nie je staré mesto. Založil ho pán Arthur Phillip, kapitán prvej flotily lodí vyvážajúcej kriminálnikov z Anglicka do novej trestaneckej kolónie v Austrálii. Stalo sa tak 26teho januára roku 1788.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inštrukcie ho nasmerovali do Botany Bay, kde sa ako prvý Európan vylodil v roku 1780 James Cook. Flotila trestancov pozostávala z 11 lodí a pristála tu 18teho januára, ale po bližšom preskúmaní pobrežia zistili, že nie je veľmi vhodné na vybudovanie stálej kolónie. Nemalo dobrú pôdu a bol tam nedostatok kvalitnej pitnej vody. A tak sa presunuli o pár kilometrov vyššie a objavili ideálny záliv. Pôvodne sa mesto malo volať Albion, ale Phillip ho pomenoval po Thomasovi Townshendovi, lordovi zo Sydney, ktorému vďačil za menovanie do funkcie kapitána prvej flotily s trestancami. Oficiálne založenie mesta je

SkryťVypnúť reklamu
reklama

datované na 7.2.1788.

Ročne Sydney navštívi viacej ako 10 miliónov turistov. Návšteva Sydney uzatvárala našu cestu po Austrálii. Boli sme tu osem dní, ale mám pocit ako by sme sem len nakukli.

Začal by som fotkami zo Sydney Tower.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Circular Quay s výhľadom na Sydney Opera House.

Obrázok blogu

Darlig Harbour je jedným z centier zábavy a nakupovania, ale sú tu aj múzeá, je tu aquárium a netradičná zoologická záhrada.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Návšteva nočného predstavenia opery Madam Butterfly sa príliš nevydarila, vyrušil nás prudký dážď.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Katedrála a socha Jána Pavla II.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pre mňa najväčší zážitok - replika lode Endeavour.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Aquarium a Wild animals park.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V okolí sa nachádza množstvo pláží, my sme si pozreli slávnu Bondi.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Parky sú neodmysliteľnou súčasťou Sydney. Je ich veľa a sú nádherne upravené, čisté a pritom plne využívané obyvateľmi a návštevníkmi mesta. Sú tu vždy umiestnené sochy a pamätníky. Napríklad park Soho.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Čo sa týka pôvodných obyvateľov tejto časti Austrálie, ako hovorí jeden môj výborný kamarát, život píše aj smutné príbehy. Pred príchodom Európanov ich tu v zálive žilo odhadom 4 až 8 tisíc. Väčšina veľmi rýchlo podľahla novým chorobám, voči ktorým neboli odolní. Ďalší podľahli v boji, proti puškám a delám Európanov boli ich bumerangy, kyje, kópie, luky a šípy slabou výzbrojou. Našťastie si Európania skoro uvedomili ich výnimočnosť a snažili sa zachrániť, čo sa dalo. Dnešná Austrália im venuje mimoriadnu pozornosť. Aj ja som sa snažil v rámci váhových limitov a objemu kufrov odniesť si domov aspoň niekoľko ukážok z produkcie pôvodných obyvateľov Austrálie. Výber bol veľmi ťažký, páčilo sa mi všetko, lebo všetko je tu originálne, iné ako u nás a hocikde inde na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Váhový limit som samozrejme prekročil kúpou didgeridoo. Tak som si tento výnimočný hudobný nástroj dal poslať loďou, ale pre istotu som si s predavačom a jeho tovarom urobil fotku. Keď loď cestou stroskotá ostane mi aspoň táto fotka.

Obrázok blogu

Dovidenia Austrália, ja sa vrátim. Kalyan ungune lewin, Alcheringa!

Lubo Repka.

Lubo Repka

Lubo Repka

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  252x

Mám rád cestovanie, spoznávanie kultúr a histórie národov celého sveta a rád o tom píšem a pritom veľa fotím.https://www.yardek.comhttps://www.facebook.com/LuboRepkaTravels/https://www.instagram.com/lubotravelrepka/ Zoznam autorových rubrík:  AmerikaCesta okolo svetaEurópaÁziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu