reklama

Ostrov Korfu - po grécky Kerkyra

Najsevernejší z gréckych ostrovov Korfu má svoje čaro v každom ročnom období. Na ostrove rastú olivovníky a cyprusové stromy, preto je vždy zelený. Nachádza sa len kúsok od Albánskeho pobrežia, ale ďaleko nie je ani grécka pevnina

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obľúbila si ho aj rakúska kráľovná Alžbeta II., ktorú poznáme pod menom Sisi. Vybudovala si tu zámoček Achilleion, ktorý dokopy navštívila trikrát, kým ju v Ženeve neprepichol pilníkom Talian túžiaci po sláve menom Luigi Luckeni. Anorektická Sisi a jej sprievod si mysleli, že do nej len omylom strčil, odprevadili ju do hotela a až tam zbadali, že krváca. Luigiho potom zatkli, ale keďže Švajčiari boli už vtedy veľmi demokratickí a nemali trest smrti, musel sa chudák po rokoch trápenia, či je dosť slávny alebo nie, sám obesiť vo svojej cele.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zámok sa objavil aj v jednej Bondovke - For your eyes only s krásnou pesničkou, ktorú spieva škótska speváčka Sheena Easton.

Obrázok blogu

Bohužiaľ sme museli v rámci exkurzie z lode ochutnať aj miestne víno. Lokálny výrobca ho asi vyrába iba na výstrahu. Úprimne, zažil som riadnu blamáž, lebo po ochutnaní toho vzácneho moku, ktorý nám naliali do horčičáka, som sa začal s manželkou hádať, či to je džús z granátového jablka alebo miestny ríbezlák, (ona tvrdila, že to asi bude víno). Tak som sa dcéry majiteľa, ktorá jediná vedela ako-tak po anglicky bol spýtať, čo je to červené, čo pijeme. Najprv na mňa nechápavo pozrela a potom mi hrdo odpovedala, že to je ich domáce víno - house wine. Stačil som len vykoktať eucharisto a rýchlo som sa pratal oznámiť manželke, že to bolo definitívne víno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Potom sme navštívili miestnu dedinu, to by som prial tej pani z Dubrovníku, aby bývala tu, keď sa jej zdá, že v Dubrovníku sú na konci sveta.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ale majú zase dobrý vzduch, no nie?

Lubo Repka.

Lubo Repka

Lubo Repka

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  252x

Mám rád cestovanie, spoznávanie kultúr a histórie národov celého sveta a rád o tom píšem a pritom veľa fotím.https://www.yardek.comhttps://www.facebook.com/LuboRepkaTravels/https://www.instagram.com/lubotravelrepka/ Zoznam autorových rubrík:  AmerikaCesta okolo svetaEurópaÁziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu